Tuesday, August 5, 2008

:Masyarakat digesa sokong jualan amal di institusi warga emas: Liew

TAWAU: Masyarakat digesa untuk pergi ke Rumah Warga Emas Air Panas (RWEAP) untuk menyokong satu jualan barangan kerana semua duit hasil dari jualan tersebut akan didermakan kepada rumah tersebut.

Tiga penderma barangan telah diberikan kepada rumah tersebut dimana penjualan telah bermula setiap hari di dewan makan rumah tersebut dari jam 9.00 pagi ke 2.00 petang.

Barang-barang tersebut telah disumbangkan oleh Datuk Liew Yun Fah, Dato’ Yong Ki Fui dan Madam Yen She Tan kini sedang dijual kepada masyarakat. Pegawai rumah tersebut Tawfiq Leong berkata kutipan tersebut akan digunakan untuk membeli keperluan harian warga emas yang tinggal disana dan juga sebagai dana untuk aktiviti-aktiviti penghuni rumah tersebut.

Juga menyumbang kearah dana tersebut adalah Chai charng Sheng mewakili Tokong Ju Bao Tang dimana sumbangan sebanyak RM500 diberikan dan sumbangan juga datang dari wakil Pengangkutan Nasip Jaya.

GAMBAR MENUNJUKKAN LIEW MEWAKILI ISTERINYA DATIN AH NYUK LEN, PENGERUSI BADAN PELAWAT RUMAH TERSEBUT MENERIMA CEK DARI CHAI.