Friday, October 3, 2008

: Menteri buka puasa bersama belia daerah

TAWAU: Menteri Belia dan Sukan Sabah YB Peter Pang En Yin bersama pegawai dan tetamu yang hadir dalam satu majlis berbuka puasa yang diadakan di asrama kompleks sukan daerah kelmarin.

Dalam ucapan perasmian beliau, Pang berkata majlis ini adalah satu peluang keemasan kepada mereka untuk lebih mengenali golongan belia di daerah tersebut dan usaha mengeratkan silaturahim ini akan memastikan agar perancangan yang disediakan oleh pihak kerajaan dapat disalurkan dengan berkesan kepada sasaran yang telah ditetapkan.

Beliau juga mengesa agar belia terus mengekalkan disiplin yang kuat dalam kehidupan harian mereka agar mereka dapat bersedia untuk menjadi pemimpin pada masa hadapan.

Pang juga menyerahkan dua geran kepada dua persatuan belia yang berdaftar dan juga memberikan hasil jahitan pelatih kursus kemahiran bahagian Tawau kepada 20 wakil-wakil persatuan belia.

Antara yang hadir dalam majlis tersebut adalah Datu Rosmadi bin Datu Sulai, Timbalan Setiausaha Tetap 1 untuk kementerian, Jamil Jalip, pegawai Kementerian untuk Tawau dan beberapa lagi tetamus khas.

GAMBAR MENUNJUKKAN PANG BERSAMA BEBERAPA TETAMU KHAS YANG HADIR DALAM MAJLIS TERSEBUT.