Monday, October 6, 2008

: Regimen 516 Askar Wataniah buat rumah terbuka Raya

TAWAU: Para askar Wataniah yang menjalankan tanggungjawab mereka sempena hari-hari perayaan digesa agar meneruskan usaha murni mereka dalam menjaga keamanan negara walaupun terpaksa jauh dari kaum keluarga dan khidmat mereka adalah dihargai.

Komander Regimen 516 Askar Wataniah Brigadier Jeneral Datuk Liew Yun Fah berkata khidmat yang diberikan oleh mereka yang bertugas dalam menjaga keamanan menunjukkan sikap mereka yang komited dalam penugasan mereka.

`Keiklasan dan kesungguhan kamu dalam menjalankan tugas-tugas kamu tidak ada bandingnya’, katanya dalam satu majlis Hari Raya yang diadakan di kem tersebut pada hari Raya pertama baru-baru ini.

Beliau dalam ucapannya juga berkata kesungguhan mereka juga telah membuat regimen tersebut cemerlang dimata rakyat dan usaha ini perlu diteruskan walaupun dimana dan sebarang masa.

Liew berkata usaha mereka yang juga disanjung adalah dalam melatih para sukarela dan sukarelawati dalam penglibatan mereka dalam askar wataniah sehinggakan ada diantara mereka yang telah dikerah untuk mengikuti askar tetap dan menerima penugasan-penugasan.

`Regimen ini telah mencapai tahap yang cemerlang mengikut sasaran para pemimpin-pemimpin ketenteraan’, tambahnya lagi.

Turut diadakan dalam majlis tersebut adalah penyampaian kek Raya kepada mereka yang menjalankan tugas semasa musim perayaan ini especially those from West Malaysia.

GAMBAR MENUNJUKKAN LIEW MENYAMPAIKAN SUMBANGAN KEK RAYA KEPADA SEORANG ANGGOTA YANG BERTUGAS.