Tuesday, June 24, 2008

:Khabar angin stesen tak buka esok tak benar

TAWAU, Kenderaan di daerah ini bergegas ke stesen minyak untuk mengisi penuh tangki minyak mereka hari ini setelah khabar angin yang disebarkan mengatakan bahawa pengusaha-pengusaha stesen minyak tidak akan beroperasi selama beberapa hari. Khabar angin tersebut tersebar dengan meluas dan ramai pemandu khuatir akan situasi tersebut.

`Saya tak tahu akan apa yang berlaku kerana secara tiba-tiba kenderaan datang dengan banyaknya untuk mengisi minyak’, kata seorang pekerja stesen.

Keadaan berlaku apabila Persatuan Pengusaha Petroleum Malaysia (PDAM) berkemungkinan akan mengarahkan para pengusaha stesen seramai 3,500 ahli agar membuat operasi penjualan minyak dari jam 7.00 pagi ke 4.00 petang dan bukan seperti yang disebarkan oleh khabar angin tersebut.

Makluman yang diterima berkata pengusaha stesen petrol menghadapi masalah apabila pengusaha masih menerima 3 peratus insentif walaupun dengan kenaikan harga minyak dan ini telah menjejaskan pendapatan mereka.

`Jika ianya berlaku tentang arahan PDAM, ianya hanya akan berlaku pada 26 Jun dan bukan hari ini’, kata seorang pengusaha.

Seorang lagi pengusaha berkata minyak petrol dan diesel ada dan tidak seperti yang disebarkan oleh khabar angin tersebut. Satu mesej teks telah dikeluarkan dalam telefon bimbit pada jam lebih kurang 6.00 petang meminta masyarakat agar tidak percaya akan khabar angin tersebut tetapi kenderaan tetap berbaris untuk mendapatkan minyak.