Friday, June 20, 2008

:Pengerusi MCA Tawau hadapi saingan

TAWAU, Persatuan Cina Malaysia (MCA) daerah akan melihat saingan untuk kerusi pengerusi daerah tersebut pada Julai 27.

Goh Chit Chuan, timbalan pengerusi MCA Tawau berkata semalam beliau akan bertanding untuk kerusi pengerusi yang kini sedang di pegang oleh Datuk Charlie Chang Chau Lap.

Dalam satu sidang akhbar, Goh bersama Yap Kheng Fah, Lim Yun Thai, Kong Lee Kyun dan Liew Bao Jin berkata alasan beliau untuk bertanding kerusi pengerusi tersebut akan dimaklumkan pada masa akan datang.

Dalam sidang akhbar tersebut yang diadakan semasa satu majlis makan malam dimana Goh diiringi oleh Yap Kheng Fah, Lim Yun Thai, Kong Lee Kyun dan Liew Bao Jin.

`Kami disertai dalam majlis ini oleh pemimpin-pemimpin dari 37 dari 40 cawangan MCA dan kami meminta agar mereka memberi sokongan kepada matlamat kami’, katanya.

Yap akan bertanding untuk kerusi Timbalan Pengerusi MCA Tawau dan juga bakal bersaing untuk kerusi Ketua Pemuda MCA Tawau manakala Kong akan bertanding untuk merebut kerusi Pengerusi Wanita MCA daerah manakala Lim pula akan bertanding untuk kerusi Timbalan Wanita. Liew pula akan bertanding untuk kerusi Timbalan Pemuda.

Pilihanraya untuk kerusi-kerusi Wanita dan Pemuda akan diadakan pada Julai 26 dan penamaan calon akan dilakukan pada Julai 22.