Saturday, July 26, 2008

:Ahli DPBS digesa jangan mudah berpuas hati

LAHAD DATU: Yang Di Pertua Dewan Perniagaan Bumiputera Sabah (DPBS) Datuk Haji Ahmad Ali Lope Abdul Aziz membuat gesaan kepada ahli-ahli agar tidak sedang berpuas hati dengan pencapaian mereka tetapi perlu mempertingkatkan lagi keupayaan mereka dalam dunia perniagaan yang mencabar.

Ahmad berkata dalam satu perjumpan dengan DPBS Lahad Datu hari ini berkata usaha mempertingkatkan lagi kemampuan mereka boleh dicapai melalui teknik membaca mahupun mengikuti kursus-kursus yang berkaitan. `Cara ini mampu melahirkan lebih ramai lagi usahawan yang berjaya diantara mereka’, tambahnya lagi.

Beliau berkata kemahiran ilmu dan pengurusan adalah penting dalam usaha ini dan ahli-ahli DPBS tidak harus leka dalam persaingan ini yang kian makin mencabar. Dalam majlis tersebut, Ahmad juga menyampaikan satu set komputer kepada pejabat DPBS.

Antara yang hadir dalam majlis tersebut adalah Naib Yang Di Pertua DPBS Hajah Hamidah Yusuf, Setiausaha Agung Juril Sudian, dua Ahli Majlis Tertinggi Haji Mohammad Ayong dan Haji Madri Akong, Setiausaha Eksekutif, Lamsin Perinta dan pengerusi DPBS daerah Jafar Alam.