Wednesday, July 23, 2008

:Polis minta bantuan cari suspek

TAWAU, Polis daerah sedang dalam usaha mencari seorang suspek yang telah mencederakan isterinya semalam dan meminta bantuan dari masyarakat untuk memberikan maklumat.

Ketua Polis Daerah ACP Jaafar Mohd. Yussof berkata suspek, Shahrizan Abdul Raja, 27, telah didapati hilang setelah dia mencederakan isterinya who bekerja sebagai seorang penguatkuasa Badan Pencegah Rasuah (BPR) daerah Tawau kelmarin malam didalam kereta suspek di jalan Utara.

Mangsa yang berumur 25 tahun tersebut telah di cederakan dibahagian leher tetapi berjaya melompat keluar dari kenderaan tersebut manakala suaminya yang bekerja sebagai seorang pelukis pelan sementara terus melarikan diri. Mangsa selepas itu telah menahan sebuah kenderaan yang dipandu oleh seorang anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) pada jam lebih kurang 8.15 malam dan dia telah dihantar ke hospital untuk rawatan dan laporan polis dibuat sejurus itu.

Jaafar berkata pihaknya telah berjaya mengesan kenderaan tersebut di batu 3 jalan Apas dan mendapati kenderaan tersebut menghadapi tayar bocor dan suspek tidak dijumpai. Beliau berkata mereka juga menjumpai satu seluar dalam wanita dalam kenderaan tersebut dan percaya suspek cuba membuat perhubungan seks dengan isterinya. Pada masa yang sama, Jaafar berkata mangsa kini dalam keadaan stabil.

Beliau juga berkata pasangan tersebut telah tinggal berasingan selama tiga bulan sementara menunggu prosedur penceraian dijalankan.

`Kami juga percaya suspek juga berkemungkinan dalam keadaan tidak stabil dari segi mental dan ini membuat usaha menangkapnya bertambah perlu’, Jaafar berkata. Beliau meminta agar orang ramai yang mempunyai maklumat tentang suspek tersebut agar membuat laporan kepada pihak polis atau menghubungi pegawai polis yang terlibat iaitu Cif inspector Azmani Abdullah di talian 017-687-3015.

GAMBAR MENUNJUKKAN MUKA SUSPEK.